Логопед-дефектолог

Image
Image
Image
Image

Коли дитині потрібен логопед? Коли потрібно звернути увагу на мовлене вий розвиток і вимову дитини?

Вважається, що дитині потрібен логопед у разі невідповідності її мовленевого розвитку нормам. 

  • У віці 1 рік дитина, що нормально розвивається, вимовляє і часто вживає 3-4 «лепетних» слова, цілком розуміє окремі слова і може їх співвідносити з конкретними предметами. У цьому віці дитина розуміє і інструкції, що супроводжуються жестами (наприклад, «дай ручку», «не можна»). Якщо у дитини до року немає гуляння та белькотіння («кххх», «гіги», «агу», «аги», «діді», «гігі», «бубу», «тата») - зверніться до спеціаліста
  • До 2 років малюк може вживати речення з двох-трьох слів, добре розуміє двоступінчасту інструкцію (наприклад, «піди на кухню і принеси ложку»), його словниковий запас становить мінімум 50 слів. Дитячий логопед-дефектолог у цьому віці може визначити, наскільки правильно дитина вимовляє звуки «п, б, ф, д, к, н, м і в». Якщо до 2-х років у дитини не з'явилася мова (дитина мовчить), або словник дитини становить не більше 10 слів  - потрібно звернутись до логопеда! Кваліфікований фахівець - логопед вміє стимулювати появу промови дітей.
  • В 3 роки дитина пов'язує слова у речення, вживає займенники. До цього віку малюк повинен освоїти та правильно вимовляти звуки «з, ц, ш, ж, ч, щ». Якщо дитина розмовляє багато і активно, а зрозумілих і простих слів майже немає, або дитина все розуміє, а говорити не хоче - до логопеда.
  • Дитина старше 4-х років не вимовляє правильно звуки, мова вашої дитини нечітка, змита, вневиразно говорить - до логопеда! До цього часу у малюка вже повністю формується фонетична система, тому проблем не повинно бути.
  • До 5-6 років  з'являються звуки «р/л». При цьому дитина повністю засвоює повсякденний словник, вільно користується загальноприйнятими поняттями (одяг, овочі тощо). Хоча і можлива перестановка звуків і складів у важковимовних словах (наприклад, «екскаватор») – це вважатиметься нормою.
  • Дитина старше 6-х років не запам'ятовує вірші, не може переказати текст, порушує структуру слів - до логопеда!
  • Дитина почала повторювати перші звуки, склади, слова (заїкається) - до логопеда. 

Якщо Вас хоч щось насторожує у промові вашої дитини. Ви порівнюєте з промовою однолітків та чуєте різницю – йдіть до логопеда. Якщо дитина у віці 3-4 років говорить неправильно або взагалі не говорить, то потрібно бити на сполох! Становлення звукомови відбувається у детей у віці від 1 року до 5-6 років!

Будь-які порушення визначає та діагностує логопед, невропатолог, ортодонт  та отоларинголог, сурдолог та психотерапевт. Логопеди не ставлять діагнози (цим займаються лікарі), а пишуть логопедичні висновки. Тому слід розрізняти клінічні діагнози (алалія, дислалія, дизартрія, ринолалія, афазія, заїкання) та логопедичні висновки (загальне недорозвинення мовлення, фонетико-фонематичні порушення і недорозвинення, затримка мовленнєвого розвитку та ін.). 

Оптимальний варіант занять з логопедом у більшості випадків – 2-3 заняття на тиждень. Більше – можна, менше – небажано.

Як швидко логопед ставить звуки?
Терміни залежать від кількості звуків, що потребують виправлення – на автоматизацію одного звуку йде 35-45 днів (це фізіологічні терміни формування звички для будь-якої людини). Відповідно виправлення кількох звуків вимагає більше часу, ніж один звук. 
Залежно від тяжкості мовного порушення, може знадобитися від декількох занять до кілька років серйозної логопедичної роботи.

Чи робить логопед логопедичний масаж?
Так. Обов'язково робить коли необхідно! З кожною дитиною робота індивідуальна. Є дітки, яким масаж не потрібен і корекція звуковимови може відбуватись за допомогою логопедичних вправ. А інколи без масажа взагалі ніяк.
Логопедичний масаж застосовується у випадках порушень м'язового тонусу при: зниженому, підвищеному, змінному м'язовому тонусі, при порушеннях відчуттів положення та  рухів артикуляційних органів.

З якими дітками ми працюємо? З якого віку?
Ми працюємо з дітками незалежно від віку і діагнозу. 
На консультаціі логопед- дефектолог обов'язково зорієнтує Вас стосовно необхідності та потреби в роботі логопеда саме з Вашою дитиною.
Як би не проводилися заняття з фахівцем, батьки повинні розуміти, що потрібно виконувати всі завдання логопеда, постійно закріплювати пройдені уроки – це допоможе дитині швидше засвоїти програму, скоротити період становлення мови. 

Ми своїм батькам у всьому допомагаємо і навчаємо. Постановка та корекція мови проводяться в ігровій формі з індивідуальним підходом до кожної дитини!

У нас в club-ulibka.com.ua логопед-дефектолог вищої категорії проводить логопедичне консультування та діагностику, індивідуальні корекційно-розвиваючі заняття з постановки звуків, звуковимови та розвитку мови. Логопед працює офлайн і онлайн!

Логопедичні заняття включають: логопед

  • обстеження, діагностику, консультування
  • постановку звуків з наступною автоматизацією та диференціацією
  • логопедичний, зондовий масаж
  • масаж обличчя
  • артикуляційні вправи
  • постановку мовного дихання
  • запуск мовлення
  • розширення активного та пасивного словника дитини
  • розвиток зв'язного мовлення
  • корекцію звуковимови
  • лексико-граматичну побудову мови
  • розвиток граматичного та фонетико-фонематичного ладу мови
  • розвиток фонематичного слуху
  • розвиток пізнавальних процесів (мислення, пам'ять, увагу і т.д.).
  • корекцію порушень читання та письма та багато іншого.

Логопедичний масаж у клубі логопед – дефектолог проводить сертифікованими зондами. Для стерилізації логопедичних інструментів використовуємо сухожаровий стерилізатор. Також для логопедичного масажа потрібні стерильні перчатки.

Працюємо з дітьми, які мають діагноз:логопед

  • загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ)
  • затримку психічного розвитку (ЗПР)
  • затримку мовленевого розвитку (ЗМР)
  • дислалія
  • дизартрія
  • олігофренія
  • ідіотизм
  • алалія
  • дисграфія
  • заїкуватість
  • логоневроз та ін.

Дитина опановує мову поступово. До 2-х років цей процес носить в основному неусвідомлений наслідувальний характер. Спочатку дитиною багато пропускається, переставляється. Поступово з звукових комплексів, що сприймаються, вичленюються слова, склади, звуки.

У віці 2-3 років в результаті активного наслідування, що підкріплюється підвищеним з віком інтересу до мови, мова дитини представляє багату, хоч і вкрай строкату і нестійку картину.

До 3-4 років у дитини вже сформована і має лише деякі особливості, зумовлені психофізіологічними чинниками. Однак навіть у цьому віці важливо не пропустити порушення мовної функції та відрізнити патологічну мову від фізіологічної, властивої даному віку.

Важливо вчасно попередити та усунути цілу низку шкідливих наслідків невиправленої мови у дитини, які можуть виражатися у:

  • затримці у розумовому розвитку дитини, т.к. мова як збагачує мислення змістом, а й формує його;
  • у тяжких психічних переживаннях дитини через недоліки своєї мови (що виявляються вже до 5 років);
  • у труднощах у шкільному навчанні, а в майбутньому - у особистих проблемах та обмеження у виборі професій.

Таким чином, раннє виявлення мовної патології та своєчасна корекція, а також профілактика мовленнєвих порушень – головне завдання не лише логопеда, а й батьків, які мають дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Виникнувши в дитинстві, мовленнєве порушення без кваліфікованої допомоги логопеда, закріплюється і з великими труднощами долається в наступні роки і може зберегтися на все життя.

На заняття до логопеда дефектолога попеедній запис обов'язковий.

Контакти